19 Aralık 2012 Çarşamba

Flipbook

Öncelikle flipbook ne demek, nasıl bir şey, yenilir mi, içilir mi ona bakalım :) Flipbook dediğimiz şey, elimizde bi sürü kağıtlar var ve bu kağıtlarda resimler var. Kağıtları hızlıca çevirdikçe çizilen resimlerden hikaye oluşuyor. Bu hikayeyi oluşturabilmemiz için de çizdiğimiz şeklin her bir adımını her bir kağıda tek tek çizmek gerekiyor. Umarım anlatmayı becerebilmişimdir. Biraz sabır biraz da emek gerektiriyor. Örnek vermek gerekirse video imdadımıza koşsun :)


Zahmetli olmasına karşın izlemesi oldukça keyifli. Hediye seçeneği olarak da düşünülebilir. Eşinize, sevgilinize, annenize, babanıza, kardeşinize... Güzelmiş ama ben bununla uğraşamam derseniz videolarınızı flipbook haline getirmek için site mevcut. Güzelmiş ama ben bununla uğraşırım derseniz nasıl yapıldığına geçelim:
İhtiyacınız olan şeyler; kalem, silgi, kağıt, makas, tel zımba.
İlk adımımız kağıtlar. Kağıtları istediğiniz boyutlarda kesin. Kaç tane kesileceğine siz karar vermelisiniz. Oluşturacağınız hikayeye göre değişecektir.
Kestiklerinizin her birinin üzerine yazı, şekil, karakter ne yapmak isterseniz adım adım hikayenizi oluşturacak şekilde çizin.
Çizim işlemi de bittikten sonra kağıtları çevirerek kontrol edin.
Eksik yoksa hepsini bir araya getirerek zımbalayın.
Flipbook artık kullanıma hazır.
Sen bu kadar ne anlattın, ben bi şey anlamadım derseniz videosuna buyrun:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder